Kaip pakelti puslapį Google paieškos sistemoje

SEO (Search Engine Optimization), arba lietuviškai – optimizacija paieškos sistemoms, yra internetinio marketingo dalis. Tai tinklapio pritaikymas paieškos sistemoms, kad interneto svetainė būtų kuo geriau reitinguojama pavyzdžiui Google.lt.

Jūs galite išleisti tūkstančius litų per mėnesį ar savaitę reklamai internete. Bet jeigu pavyzdžiui užsiimate kokio nors daikto pardavimu, o potencialus klientas įvedęs į Google „daikto parduotuvė“ ras Jūsų tinklapį pirmose reitingo pozicijose, tai atneš daugiau naudos ir pelno, negu tie tūkstančiai investuoti į reklamą, nes tokių potencialių klientų begalė.

Svarbiausia – kad jie rastų Jūsų tinklapį.

Išmok SEO su EASYSEO Akademija

Vien internetinės svetainės turėjimas neužtikrina, kad ji apskritai bus matoma paieškos sistemoms. Pavyzdžiui sukūrus šį tinklapį teko laukti dvi savaites, kol Google indeksavo (aplankė ir nuskaitė visą informaciją, pagal kurią vėliau reitinguoja interneto svetainę).

Po to reikėjo laukti dar kone mėnesį, kol Google vėl apsilankė tinklapyje. Žinoma, dabar indeksuojamas 1-2 kartus per savaitę. Bet kol tinklapis pasiekia kokių nors rezultatų, reikia investuoti nemažai laiko ir/ar pinigų. Bet vieną kartą investavus, ir jei viskas pasiseka, šios investicijos gali atsipirkti dešimteriopai.

Kaip veikia paieškos sistemos?

Pagrindinis ir esminis dalykas, kurį reikia suprasti apie SEO yra tas, kad paieškos sistema nėra žmogus. Paieškos sistemos paremtos teksto ieškojimu.

Kad ir kaip technologija pažengusi, paieškos sistemos dar labai toli nuo „intelektualaus proto“, kuris gali jausti spalvų ar dizaino grožį ar mėgautis garsu ar vaizdais. Vietoj to, paieškos sistemos „vaikšto“ po tinklapius ir nuskaito tinklapio kodą su visais tekstais ir bando nuspėti apie ką ta interneto svetainė yra.

Pirmiausia, paieškos sistemos vaikšto ir lanko įvairius puslapius, kad pamatytų koks jų turinys. Viską atlieka speciali programinė įranga, angliškai vadinama „crawler“, „spider“ ar tiesiog „GoogleBot“. Šie vorai („spiders“) seka nuorodomis iš vieno puslapio į kitą ir indeksuoja (nuskaito ir įsimena tinklapio kodą bei tekstus) viską ką randa ir supranta.

Turint omenyje kiek pasaulyje esama puslapių (virš 65 milijardų, kasdien daugėja po 250 000 interneto puslapių), techniškai neįmanoma kasdien aplankyti visų tinklapių ir pažiūrėti ar neatsirado koks naujas puslapis, o galbūt jis pakoreguotas.

Kartais paieškos sistemos neaplanko interneto svetainės nė karto per mėnesį ar du, taigi per tą laiką Jūsų pastangos padaryti tinklapį geriau pritaikytą paieškos sistemoms nebus įvertintos. Bet dėl to nieko negalime padaryti, tik toliau tobulinti savo internetines svetaines.

Po to, kai paieškos sistema aplanko tinklapį, ji indeksuoja visą tinklapio turinį ir viską talpina milžiniškoje duomenų bazėje. Iš esmės, indeksavimo procese nustatoma kokie žodžiai ar išsireiškimai geriausiai atspindi tinklapį ir priskiria puslapį prie konkretaus raktažodžio. Žmogui būtų neįmanoma apdoroti tiek daug informacijos, bet paieškos sistemos su tuo tvarkosi labai puikiai.

Kaip optimizuoti interneto svetainę paieškos sistemoms?

Aprašysiu 7 žingsnius kaip optimizuoti savo tinklapį paieškos sistemoms.

Visi 7 žingsniai turi būti reguliariai kartojami, tarsi ciklas, bet 5-7 yra tie, kuriuos turite atlikti gana dažnai, jei norite sulaukti pastebimų rezultatų. 1-4 žingsniai nereikalauja daug dėmesio, tik į juos reikia sutelkti dėmesį pačioje optimizavimo pradžioje.

Vėliau jų labai dažnai kartoti nereikia.

SEO darbai, kurių nereikia dažnai kartoti:

Raktažodžių paieška

Raktažodžių paieška – pati svarbiausia. Reikia atrasti 1-5 raktinius žodžius ar frazes, kurios tiktų visam tinklapiui;

Konkurentai

Pažinkit savo konkurentus! Išanalizuokit jų tinklapius. Ką jie daro, kad būtų geriau reitinguojami, kokias frazes naudoja? Kas juos reklamuoja, kokiuose tinklapiuose yra nuorodų į jų interneto svetainę? Išanalizavę konkurentus žinosite, ką reikia daryti savo tinklapyje;

Nuoroda į tinklapį

Nepatvirtinkite savo tinklapio paieškos sistemose ir nemokėkite niekam, kad tai darytų!

Esama daugybė pigių paslaugų ar programinės įrangos, kurios siūlo labai pigiai patvirtinti tinklapį tūkstančiuose paieškos sistemų ar tinklapių, ir kai kuriais atvejais net prižada, kad būsite reitinguojami pirmuoju numeriu.

Tai dažnai priverčia bankrutuoti daug interneto projektų. Paieškos sistemos turi rasti interneto svetainę natūraliai, ir jos ras jeigu jau indeksuoti tinklapiai turi nuorodą į interneto svetainę. Kodėl? Nes paieškos sistemos tam ir sukurtos – sekti nuorodomis iš puslapio į puslapį, kad atrastų tinklapio turinį.

Esama daugybė metodų kaip gauti pirmąją nuorodą į savo tinklapį. Pavyzdžiui, parašyti nemokamą reklaminį skelbimą, jei lankotės forumuose – prie savo slapyvardžio pridėti nuorodą į interneto svetainę. Taip pat galite pirkti (ar susitarti) su partneriais dėl nuorodų apsikeitimo;

Sitemaps (tinklapio žemėlapis) sukūrimas

Didžiosios paieškos sistemos leidžia tinklapių valdytojams pateikti „sitemaps“. Sitemaps – failas, kuriame surašyti visi internetinės svetainės puslapiai, kokiu dažnumu kiekvienas puslapis redaguojamas, kada paskutinį kartą modifikuotas ir pan. Nusiuntus „sitemaps“ paieškos sistemoms, jos pateikia informacija apie tinklapio klaidas(jei tokių esama). Taip pat paieškos sistemos teikia neįkainojamą statistiką apie lankomumą, pagal kokius raktinius žodžius tinklapis reitinguojamas ir kt;

SEO veiksmai kuriuos reikia kartoti:

Tinklapio analizė

Neįmanoma nustatyti interneto marketingo sėkmės ar nesėkmės jeigu nesekame jo efektyvumo. Būtina turėti lankytojų skaitliuką, kuriame galėtume matyti kas lankėsi, iš kokio tinklapio atėjo, stebėti statistiką ir priimti atitinkamus sprendimus.

Gal investicijos į vieną interneto reklamą atsiperka labiau negu kitos ir tokiu atveju reikėtų perskirstyti lėšas efektyviau. Vienas efektyviausių įrankių lankytojams stebėti – Google Analytics;

Turinio formavimas

Interneto svetainė niekada nebūna baigta. Ją visada reikia tobulinti. Ji privalo visą laiką keistis bei augti.

Tai natūralus prisitaikymo prie vis besikeičiančios rinkos procesas. Būtina talpinti aukštos kokybės turinį, kuris susijęs su įmonės ar tinklapio veikla, bet nesiekiantis kažką tiesiogiai parduoti ar įpiršti. Pavyzdžiui, agentūra kuria interneto svetaines, tačiau teikia šią informaciją (ir kitus straipsnius) dėl nuolatinio lankytojų srauto.

Daug kitų tinklapių nenorės dėti nuorodos į Jūsų interneto svetainę nes ten nėra jokio naudingo ir kokybiško turinio. Tai mus veda prie sekančio žingsnio į tinklapio optimizavimą paieškos sistemoms;

Nuorodos

Internetas nebūtu vadinamas tinklu be nuorodų. Būtų tik nepriklausomi, vienas su kitu nesujungti puslapiai.

Ateinančios nuorodos (iš kitų tinklapių) labai svarbios natūraliam lankytojų srautui – lankytojai pamato nuorodą į dominantį tinklapį ir jį paspaudžia, kad patektu į tą svetainę. Bet ateinančios nuorodos taip pat labai svarbios SEO, nes paieškos sistemos naudoja šias nuorodas (jų kiekį ir kokybę) tinklapiams reitinguoti.

Kuo daugiau yra tinklapių, kurie turi nuorodą į Jūsų interneto svetainę, kuo tos nuorodos kokybiškesnės, susijusios su tinklapio tematika, tuo paieškos sistemos geriau reitinguoja internetinę svetainę. Nuorodos nuolat keičiasi, jos sukuriamos ir panaikinamos, tai natūralus procesas, todėl Jūs turėtumėte būti gan aktyvūs, kad gautumėte kuo daugiau kokybiškų nuorodų;

Ką dar reikia žinoti apie SEO (turite būti susipažinęs su HTML):

  1. Puslapio <title> (antraštė) – praktiškai svarbiausias faktorius optimizuojant tinklapį. <title> labiausiai vertinamas ieškant raktažodžių. Nedarykite Title bereikšmių, ir nenaudokite per daug žodžių. Title darykite 4-5 žodžius, pavartojant raktažodžius, nes kuo daugiau žodžių, tuo mažiau kiekvienas iš jų „sveria“;
  2. Turinys – jame naudokite raktažodžius, kuriuos panaudojote Title. Kiekvienas atskiras puslapis (ne visas tinklapis) turi būti susietas su konkrečiais raktažodžiais. Pamėtykite juos rašant tekstą. Tik nepersistenkite, nes kitaip paieškos sistemos palaikys kaip raktažodžių „spamą“;
  3. Antraštės <h1>, <h2>, <h3> – <h6>. Antraščių tekstas laikomas svarbesniu nei paprastas tekstas. <h1> – labiausiai vertinama. Todėl pasistenkite panaudoti kuo daugiau raktažodžių antraštėse;
  4. Nuorodos tekstas – nedarykite nuorodų į savo tinklapį su tekstu „paspauskite čia“ ar „daugiau informacijos“ ir pan. Vietoje to stenkitės pavartoti raktažodžius. Tai irgi labai svarbu ateinančioms nuorodoms į Jūsų tinklapį;
  5. „Meta tags“, kaip „description“ ir „keywords“ taip pat gan svarbu. Būtinai nepalikite jų tuščių. Naudokite tuos pačius raktažodžius, kaip ir <title> bei pačiam puslapio turinyje;
  6. Nenaudokite tų pačių raktažodžių keliuose puslapiuose. Geriau pavartoti įvairesnius, negu kartotis.