SEO (Search Engine Optimization), arba lietuviškai – optimizacija paieškos sistemoms, yra internetinio marketingo dalis. Tai tinklapio pritaikymas paieškos sistemoms, kad interneto svetainė būtų kuo geriau reitinguojama pavyzdžiui Google.lt. Jūs galite išleisti tūkstančius litų per mėnesį ar savaitę reklamai internete. Bet jeigu pavyzdžiui užsiimate kokio nors daikto pardavimu, o potencialus klientas įvedęs į Google „daikto parduotuvė“ ras Jūsų tinklapį pirmose reitingo pozicijose, tai atneš daugiau naudos ir pelno, negu tie tūkstančiai investuoti į reklamą, nes tokių potencialių klientų begalė. Svarbiausia – kad jie rastų Jūsų tinklapį.
Išmok SEO su EASY SEO Akademija →
Vien internetinės svetainės turėjimas neužtikrina, kad ji apskritai bus matoma paieškos sistemoms. Pavyzdžiui sukūrus šį tinklapį teko laukti dvi savaites, kol Google indeksavo (aplankė ir nuskaitė visą informaciją, pagal kurią vėliau reitinguoja interneto svetainę). Po to reikėjo laukti dar kone mėnesį, kol Google vėl apsilankė tinklapyje. Žinoma, dabar indeksuojamas 1-2 kartus per savaitę. Bet kol tinklapis pasiekia kokių nors rezultatų, reikia investuoti nemažai laiko ir/ar pinigų. Bet vieną kartą investavus, ir jei viskas pasiseka, šios investicijos gali atsipirkti dešimteriopai.
Pagrindinis ir esminis dalykas, kurį reikia suprasti apie SEO yra tas, kad paieškos sistema nėra žmogus. Paieškos sistemos paremtos teksto ieškojimu. Kad ir kaip technologija pažengusi, paieškos sistemos dar labai toli nuo „intelektualaus proto“, kuris gali jausti spalvų ar dizaino grožį ar mėgautis garsu ar vaizdais. Vietoj to, paieškos sistemos „vaikšto“ po tinklapius ir nuskaito tinklapio kodą su visais tekstais ir bando nuspėti apie ką ta interneto svetainė yra.
Pirmiausia, paieškos sistemos vaikšto ir lanko įvairius puslapius, kad pamatytų koks jų turinys. Viską atlieka speciali programinė įranga, angliškai vadinama „crawler“, „spider“ ar tiesiog „GoogleBot“. Šie vorai („spiders“) seka nuorodomis iš vieno puslapio į kitą ir indeksuoja (nuskaito ir įsimena tinklapio kodą bei tekstus) viską ką randa ir supranta. Turint omenyje kiek pasaulyje esama puslapių (virš 65 milijardų, kasdien daugėja po 250 000 interneto puslapių), techniškai neįmanoma kasdien aplankyti visų tinklapių ir pažiūrėti ar neatsirado koks naujas puslapis, o galbūt jis pakoreguotas. Kartais paieškos sistemos neaplanko interneto svetainės nė karto per mėnesį ar du, taigi per tą laiką Jūsų pastangos padaryti tinklapį geriau pritaikytą paieškos sistemoms nebus įvertintos. Bet dėl to nieko negalime padaryti, tik toliau tobulinti savo internetines svetaines.
Po to, kai paieškos sistema aplanko tinklapį, ji indeksuoja visą tinklapio turinį ir viską talpina milžiniškoje duomenų bazėje. Iš esmės, indeksavimo procese nustatoma kokie žodžiai ar išsireiškimai geriausiai atspindi tinklapį ir priskiria puslapį prie konkretaus raktažodžio. Žmogui būtų neįmanoma apdoroti tiek daug informacijos, bet paieškos sistemos su tuo tvarkosi labai puikiai.
Aprašysiu 7 žingsnius kaip optimizuoti savo tinklapį paieškos sistemoms. Visi 7 žingsniai turi būti reguliariai kartojami, tarsi ciklas, bet 5-7 yra tie, kuriuos turite atlikti gana dažnai, jei norite sulaukti pastebimų rezultatų. 1-4 žingsniai nereikalauja daug dėmesio, tik į juos reikia sutelkti dėmesį pačioje optimizavimo pradžioje. Vėliau jų labai dažnai kartoti nereikia.
Raktažodžių paieška – pati svarbiausia. Reikia atrasti 1-5 raktinius žodžius ar frazes, kurios tiktų visam tinklapiui;
Pažinkit savo konkurentus! Išanalizuokit jų tinklapius. Ką jie daro, kad būtų geriau reitinguojami, kokias frazes naudoja? Kas juos reklamuoja, kokiuose tinklapiuose yra nuorodų į jų interneto svetainę? Išanalizavę konkurentus žinosite, ką reikia daryti savo tinklapyje;
Nepatvirtinkite savo tinklapio paieškos sistemose ir nemokėkite niekam, kad tai darytų! Esama daugybė pigių paslaugų ar programinės įrangos, kurios siūlo labai pigiai patvirtinti tinklapį tūkstančiuose paieškos sistemų ar tinklapių, ir kai kuriais atvejais net prižada, kad būsite reitinguojami pirmuoju numeriu. Tai dažnai priverčia bankrutuoti daug interneto projektų. Paieškos sistemos turi rasti interneto svetainę natūraliai, ir jos ras jeigu jau indeksuoti tinklapiai turi nuorodą į interneto svetainę. Kodėl? Nes paieškos sistemos tam ir sukurtos – sekti nuorodomis iš puslapio į puslapį, kad atrastų tinklapio turinį. Esama daugybė metodų kaip gauti pirmąją nuorodą į savo tinklapį. Pavyzdžiui, parašyti nemokamą reklaminį skelbimą, jei lankotės forumuose – prie savo slapyvardžio pridėti nuorodą į interneto svetainę. Taip pat galite pirkti (ar susitarti) su partneriais dėl nuorodų apsikeitimo;
Didžiosios paieškos sistemos leidžia tinklapių valdytojams pateikti „sitemaps“. Sitemaps – failas, kuriame surašyti visi internetinės svetainės puslapiai, kokiu dažnumu kiekvienas puslapis redaguojamas, kada paskutinį kartą modifikuotas ir pan. Nusiuntus „sitemaps“ paieškos sistemoms, jos pateikia informacija apie tinklapio klaidas(jei tokių esama). Taip pat paieškos sistemos teikia neįkainojamą statistiką apie lankomumą, pagal kokius raktinius žodžius tinklapis reitinguojamas ir kt;