SEO – (angl. Search Engine Optimization) svetainių optimizavimas paieškos sistemoms, kuris įtraukia visus veiksmus, kuriais siekiama pritraukti kokybišką organinį srautą į svetainę per paieškos sistemas. Kokybiškas srautas reiškia lankytojus, kurie ieško konkretaus atsakymo į savo užduotą klausimą.
Kad svetainė būtų randoma Google paieškos sistemoje, ji turi:
Perskaitę šį vadovą galėsite patys pradėti optimizuoti svetaines, kad padidintumėte natūralų srautą. Natūralus srautas reiškia srautą, už kurį nemokate paieškos sistemoms už kiekvieną paspaudimą.
Paimkime užklausą „pirkti batus internetu“.
Žalia spalva pažymėtą skyrių sudaro organinio srauto rezultatai. Šių rezultatų mes siekiame atlikdami svetainės optimizavimą. Raudonai pažymėtoje skiltyje yra mokami skelbimai. Mokama reklama Google sistemoje valdoma per Google Ads. Mokamos reklamos, kur mokama už kiekvieną paspaudimą, bendras pavadinimas yra PPC (angl. Pay per click).
Norėdami suprasti, kaip veikia SEO, pirmiausia pažiūrėkime, kaip veikia Google paieška.
Jūs klausiate, o Google atsako. Kai įvedate paieškos užklausą, „Google“ į ją atsako pateikdama puslapius, kurie, algoritmo nuomone, yra svarbūs ir tinkamiausi pagal pateiktą užklausą.
Sustokime ir pagalvokime: kaip „Google“ žino, kokius puslapius parodyti ir kokia tvarka?
Kad „Google“ galėtų parodyti šiuos puslapius, „Google“ turi žinoti, kad jie egzistuoja, kaip jie susiję ir koks jų populiarumas.
Paieškos sistemos vertina tai, kas svetainės lankytojams yra svarbu ir stengiasi tai užfiksuoti savo algoritmuose.
SEO sėkmė neatsiranda per naktį. SEO reikalauja kantrybės, užsispyrimo ir daug nuoseklaus darbo. Paieškos sistemos nuolat koreguoja savo algoritmus, o jūsų konkurentai nuolat bando jus aplenkti. Visada turėkite omenyje, kad puslapiai kurie jau yra pirmajame puslapyje įdėjo daug darbo ir kitų resursų. O jeigu paanalizuosite kiekvieną konkurentą pirmajame puslapyje, pamatysite, kad konkurentai dirbo su optimizavimu kelis mėnėsius ar net kelis metus.
Jūsų svetainė turi būti pritaikyta paieškos sistemoms. Bet ką tai reiškia? Tai reiškia, kad paieškos sistemos turėtų turėti galimybę, net tik lengvai rasti ir pasiekti visus jūsų svetainės puslapius, bet ir pamatyti aiškiai ir struktūrizuotai pateiktą informaciją.
Paieškos sistemos turi taip vadinamus „vorus“ (angl. crawlers) , kurie nuolat internete ieško ir skenuoja puslapius. Jie randa puslapius sekdami nuorodas ir analizuodami XML svetainių schemas. Paieškos sistemų tikrinimo programos nemato puslapių taip kaip žmonės. Jie žiūri į puslapio šaltinio kodą, kad nustatytų, ką jis pateikia. Taigi kurdami puslapius nepasikliaukite vien vaizdais, nes jie nepateikia tokio paties konteksto kaip teksto kodas.
Įsitikinkite, kad visi jūsų svetainės puslapiai yra susieti. Priešingu atveju paieškos sistemoms sunku rasti jūsų puslapius ir priskirti jiems populiarumą. Daugiausia naudokite nuorodas į svarbiausius puslapius ir atminkite, kad nuorodos iš su tema susijusių puslapių labiau prisideda prie aktualumo nei nuorodos iš nesusijusių puslapių.
XML svetainės schema yra specialiai suformatuotas failas, kuriame yra visi puslapiai, kuriuos norite, kad paieškos sistemos, pvz., „Google“, indeksuotų. XML svetainių schemas naudoja tik paieškos sistemos.
Stenkitės, kad URL būtų kuo trumpesni ir užtikrintų, kad jie būtų reikšmingi naudotojams. Kas yra URL ir kaip sukurti optimizuotą URL struktūrą skaitykite čia →
Vartotojo patirtis vaidina vis didesnį vaidmenį SEO srityje. Tai prasminga: jei lankytojai neturėjo geros patirties jūsų svetainėje, kodėl „Google“ turėtų suteikti jums aukščiausias pozicijas?
Mums visiems patinka greitai užkraunamos svetainės, todėl įsitikinkite, kad jūsų svetainė taip pat užkrauna greitai. Idealiu atveju jūsų svetainė turėtų užsikrauti greičiau nei per 1 sekundę, tačiau vis tiek priimtina ir mažiau nei 3 sekundės. Jeigu jūsų svetainė užsikrauna iki 5 sekundžių, taip pat pergyventi neverta. Tačiau, kuo greičiau užsikrauna svetainė, tuo geresnis bus konversijų rodiklis.
Svetainės užsikrovimo greitį galima patikrinti per gtmetrix.com arba webpagetest.org. Jeigu norite pagerinti svetainės krovimo greitį, plačiau apie tai skaitykite čia →
Tiesą sakant, „Amazon” nustatė, kad jų pajamos padidėjo 1% kas 100 ms sutrumpėjus svetainės užsikrovimo laikui*. (*https://www.contentkingapp.com/academy/page-speed-resources/faq/amazon-page-speed-study/)
Niekam nepatinka svetainės, kurias sunku naudoti mobiliuosiuose įrenginiuose, todėl įsitikinkite, kad jūsų svetainė yra pritaikyta mobiliesiems. Jei nesate tikri dėl savo svetainės naudojimo mobiliesiems, patikrinkite „Google“ mobiliesiems pritaikytą testavimo įrankį kurį rasite čia https://search.google.com/test/mobile-friendly .
Norint turėti geras pozicijas Google sistemoje pagal tam tikrus raktinius žodžius, turi egzistuoti turinys, kuris turi būti susijęs su jūsų svetainės temomis. Turinys turi būti naudingas lankytojams ir optimizuotas paieškos sistemoms. Labai rekomenduojama talpinti unikalų t.y. niekur kitur internete netalpintą turinį.
Kiekviena SEO strategija prasideda nuo klausimo „Pagal kokius raktinius žodžius norite pritraukti lankytojus?” Nežinodami naudingų raktinių žodžių jūs neturite šansų pakelti savo svetainės paieškos sistemoje.
Kur prasideda raktinių žodžių tyrimo procesas? Jūsų įmonė turi tam tikrus tikslus, kuriuos nori pasiekti, o jūsų SEO strategija turi juos palaikyti. Jūs taip pat turite tikslinę auditoriją. Sutelkime dėmesį į juos:
Raktažodžių strategija tiksliai apibūdina, kaip ketinate įtraukti raktinius žodžius, kuriuos sugalvojote. Tai padeda paieškos sistemoms geriau suprasti pagal kokius raktinius žodžius jie turėtų reitinguoti puslapį.
Pirmiausia priskirkite raktinius žodžius puslapiams pagal jų tinkamumą. Taip pat atsižvelkite į tai, kad labai konkuruojantys raktiniai žodžiai turi būti susieti su stipriais jūsų svetainės puslapiais.
Puslapiai, kuriuose yra daug turinio, tarkime, daugiau nei 500 žodžių, dažnai gali būti optimizuoti 5–10 raktinių žodžių.
Svarbiausios vietos yra:
Kai kalbame apie SEO meta informaciją, turime omenyje pavadinimo žymą (Meta title) ir meta aprašymą (Meta Description). Pavyzdyje nurodyta pavadinimo žyma pažymėta raudona spalva, o meta aprašas – žalia spalva.
Pavadinimas viena trumpa frazė apibūdina pagrindinę puslapio temą. Plačiau apie tai kas yra Meta title ir kaip jį optimizuoti skaitykite čia →
Meta aprašymas aprašo puslapį vienu ar dviem sakiniais. Jame turėtų būti aprašyta ko lankytojai gali tikėtis puslapyje. Plačiau kas yra Meta description ir jo optimizavimas →
Antraštės naudojamos norint vizualiai nurodyti hierarchiją ir padėti lankytojams greitai nuskaityti puslapį. Antraštės vaidina svarbų vaidmenį paieškos sistemų algoritmuose. Raktinių žodžių įtraukimas į antraštes prisideda prie šių raktinių žodžių reitingo. Yra šeši antraštės lygiai: H1–H6.
H1 antraštės turi būti unikalios ir susijusios su puslapiu jūsų svetainėje. Viename puslapyje rekomenduojama naudoti ne daugiau vienos H1 antraštės, verta naudoti kelias H2–H6 antraštes, jei jos palaiko puslapio vizualinę hierarchiją. H1 antraštė turi būti didžiausia ir svarbiausia antraštė puslapyje, tada H2 antraštė, tada H3 antraštė ir t. t.
Detalus antraščių naudojimas ir optimizavimas yra čia →
Nuorodos perduoda autoritetą ir aktualumą iš vieno puslapio į kitą. Tai taikoma nuorodoms iš tos pačios svetainės (vadinamos vidinėmis), taip pat nuorodoms iš už svetainės ribų – išorinėmis nuorodomis.
Padėkite paieškos sistemoms suprasti jūsų turinį. Nors paieškos sistemos deda savo pastangas, kad nustatytų, kokio tipo turinys yra puslapyje, jūs galite padėti jiems tai padaryti pridėdami struktūrinį žymėjimą. Struktūrinio žymėjimo žymos yra svarbios užuominos paieškos sistemoms apie turinio tipus. Kai kurie turinio tipų pavyzdžiai yra straipsniai, kursai, renginiai, laisvos darbo vietos ir receptai. Struktūrinis žymėjimas atliekamas su mikroformatais arba naudojant schema.org rekomendacijas.
Link building (angl.) – veikla, nukreipta į nuorodų įgijimą, vadinama nuorodų kūrimu. Nuorodų kūrimas – tai svarbus veiksnys, kuris yra naudojamas siekiant gauti nuorodas iš kitų svetainių į savo svetaines.
Jūsų svetainė natūraliai negaus daug nuorodų, todėl negalite tiesiog publikuoti savo turinio, ramiai sėdėti ir laukti, kol žmonės į jį įtrauks nuorodą. Tai neveikia taip. Pirmiausia turite padėti jiems tai surasti.
Nelengva pasiekti auditoriją savo turiniu. Paprastai turiniui reklamuoti turėtumėte skirti tiek laiko, kiek jį kurdami.
Turite paskatinti žmones dalintis jūsų turiniu. Jei jūsų turinys yra geras tada vienintelis dalykas, kurį turite padaryti, tai informuoti žmones apie tai.
Ne visi galime būti patys pirmieji, todėl jūsų turinys tikriausiai yra geras, tačiau norint gauti nuorodas, reikės daug nuoseklaus darbo.
Kad būtų sėkmingas SEO turite vadovautis šiais trim aspektais:
Jei turite puikų turinį, bet nėra į jį nukreipiančių nuorodų, jo nepavyks iškelti į TOP10. Jei neatliksite visų reikalavimų, investicijų grąža jūsų SEO pastangoms bus labai nuvilianti.
Įdėkite darbo ir nepraraskite dėmesio tam, kas svarbiausia SEO srityje: Jūsų lankytojai!