Kas yra SERP?

SERP

SERP (angl. Search Engine Result Page)– paieškos sistemos rezultatų puslapis. Tai puslapis, kurį paieškos sistema parodo naudotojui įvedus paieškos užklausą. SERP pateikia nuorodas į įvairius tinklalapius, susijusius su naudotojo užklausa, kartu su papildoma informacija ar paveikslėliais. Dažniausiai, kiekvienas paieškos rezultatas rodo pavadinimą ir trumpą aprašymą apie tinklalapį. Šis aprašymas gali būti sugeneruotas iš svetainės meta aprašymo arba susidedantis iš teksto fragmentų, kuriuose pasikartoja paieškos užklausos raktažodžiai.

Organiniai rezultatai- tai informacija, kurią paieškos algoritmas pateikia kaip pagrindinį turinį kiekviename paieškos rezultatų puslapyje (SERP).  Šie organinės paieškos rezultatai rodomi po bet kokiomis mokamomis reklamomis ir jų pozicija priklauso nuo daugelio veiksnių.

Mokama paieška, dar kitaip vadinama „mokėk už paspaudimą” (PPC) apima įmonių mokėjimą už tai, kad jų svetainė būtų rodoma paieškos rezultatų puslapių viršuje. Šie mokami paieškos rezultatai paprastai rodomi virš organinės paieškos rezultatų ir žymimi kaip „skelbimai” arba „sponsored Links”.

SERP funkcijos ir sąveika su vartotoju

SERP rezultatai kinta priklausomai nuo vartotojo įvestos paieškos užklausos. Jie gali apimti reklamas, vaizdus ir kitus elementus, atsižvelgiant į paieškos terminą. Taip pat SERP gali skirtis atsižvelgiant į vartotojo vietovę ir paieškos istoriją.

Svetainės matomumas paieškos rezultatuose yra svarbus. Todėl SEO specialistai analizuoja vartotojų užklausas paieškos sistemose ir stengiasi optimizuoti svetaines ar el. parduotuves, kad jos būtų aukščiau paieškos rezultatuose.

Tinkama svetainės atitiktis konkrečiai paieškos užklausai yra svarbus veiksnys, nulemiantis jos reitingą SERP. Ypatingai svarbu, kad svetainėje būtų naudojami tinkami raktiniai žodžiai, leidžiantys paieškos sistemoms efektyviai analizuoti jos turinį. Tai reiškia, kad svetainės turinys turėtų būti optimizuotas ne tik pagal konkretų raktinį žodį, bet ir atsižvelgiant į platesnę paieškos užklausos semantiką.

Su ,,Hummingbird” atnaujinimu ,,Google” išplečia savo žinių grafiką (angl. Knowledge Graph), kad galėtų suteikti vartotojams atsakymus į tam tikras paieškos užklausas tiesiogiai paieškos rezultatų puslapyje. Tai padeda pagerinti vartotojų patirtį, nes jiems nebereikia spausti ant atskirų paieškos rezultatų. SEO specialistai privalo nuolat atnaujinti savo žinias ir tinkamai pritaikyti savo strategijas, nes kai kurios senos taktikos, pavyzdžiui, daugybinių raktinių žodžių kartojimas, gali būti baudžiamos ,,Google” algoritmo ir svetainė gali būti visiškai pašalinta iš paieškos sistemos indekso.

Kitas būdas pasiekti vartotojus yra mokamos reklamos naudojimas ,,Google Ads” paieškos sistemoje. Mokami reklamos skelbimai gali pasirodyti SERP virš organinių paieškos rezultatų arba apačioje. Maksimalus leistinas mokamų rezultatų skaičius yra 4 viršuje ir 3 apačioje, po organiniais rezultatais. Šiuo metu paieškos rezultatų puslapyje gali būti iki 17 pozicijų. Anksčiau, naudojant kompiuterius, mokami rezultatai buvo rodomi paieškos rezultatų puslapio dešinėje pusėje. Norint užtikrinti vienodą naršymo patirtį tiek su kompiuteriais, tiek su mobiliaisiais įrenginiais, buvo nutarta atsisakyti rezultatų, rodomų dešinėje pusėje.

Skirtingos paieškos ir SERP išdėstymas

Vartotojų paieškų intencijos SEO praktikoje:

  1. INFORMACINĖS. Tai užklausos, kuriose vartotojas ieško tam tikros informacijos, pavyzdžiui, informacijos apie tam tikrą temą ar asmenį, istorijos ir faktų.
  2. TRANSAKCINĖS. Užklausos, kurių dažniausiai ieškoma perkant produktus ir paslaugas, rezultatuose bus rodomi įvairių elektroninių parduotuvių produktų puslapiai ir kainų palyginimo portalai.
  3. NAVIGACINĖS. Kai vartotojai tiksliai žino, kur nori nueiti, pavyzdžiui, įvedę „Facebook” į naršyklės paieškos lauką, paieškos rezultatuose bus iš karto rodomos tiesioginės nuorodos į konkretų tinklalapį ar puslapius.

SERP fragmentai (angl. ,,snippets”) ir jų kūrimas

Fragmentai, rodomi SERP rezultatuose, susideda iš antraštės (angl. „title”) ir teksto aprašymo (angl. „meta description”).Šie meta duomenys turi didelę įtaką tam, ar  vartotojas spusteli konkretų SERP paieškos rezultatą, ar ne. Todėl svarbu, kad antraštės pavadinimas ir meta aprašymas būtų unikalūs.

Protingas raktinių žodžių naudojimas antraštėje ir jos aprašyme gali teigiamai paveikti svetainės poziciją pagal konkrečius raktinius žodžius. Taip pat svarbu, kad vartotojas, paspaudęs ant tokio paieškos rezultato, būtų nukreiptas į svetainę, kuri atitinka tai, kas buvo pažadėta antraštėje ir meta aprašyme.

Reikia prisiminti, kad „Google” riboja antraštės ilgį iki 70 simbolių, o meta aprašymo ilgį iki 150-160 simbolių.