Kas yra URL adresas – optimizavimo instrukcija

kas yra URL

Kas yra URL?

URL reiškia angl (“Uniform Resource Locator”) nurodo šaltinio (pvz., Tinklalapio) vietą internete. URL aprašo dokumento ar puslapio vietą lankytojams ir paieškos sistemoms internete.

URL adresas – tai internetinio puslapio adresas (titulinio ar vidinio puslapio) kurio pagalba naršyklė gali jį surasti tarp kitų milijonų puslapių internete. Pvz. šio konkretaus vidinio puslapio URL yra http://easyseolab.lt/kas-yra-url-naudojimo-instrukcija/

Kur HTTP yra protokolas, easyseolab.lt yra domeno pavadinimas, o /kas-yra-url-adresas-optimizavimo-instrukcija/ yra vidinio puslapio adresas.

SEO draugiškumas

SEO draugiškas URL yra URL, kurie tinka tiek lankytojams, tiek paieškos sistemoms. URL paprastai apibūdina dokumento ar puslapio vietą lankytojams ir paieškos sistemoms. Gerai parinkti URL yra labai svarbūs geram SEO našumui. Kalbant apie URL, vadovaukitės šiais geriausios praktikos pavyzdžiais:

  • Laikykite savo URL trumpus;
  • Išlaikykite nuoseklią URL struktūrą.

Kodėl tai svarbu SEO

Aiškios URL struktūros nustatymas yra svarbus svetainės informacijos architektūrai, kuri, be kita ko, apibrėžia, kaip jūsų turinys pasiekiamas lankytojams ir paieškos sistemoms. Jis apibrėžia puslapių ryšius ir kokius URL bei katalogus naudoti.

Informacijos architektūra suteikia visiems aiškumo, kokius URL naudoti, ir verčia iš anksto galvoti apie savo URL.

Bet iš kokių pageidavimų galite pasirinkti? Norėdami atsakyti į šį klausimą, pažvelkime į URL struktūrą:

url struktūra

Protokolas: HTTP arba HTTPS

Paprastai URL prasideda „http arba https“ protokolais. S reiškia saugią svetainių versiją prasidedančią „https“ ir apsaugotą SSL protokolu (angl. “Secure Sockets Layer”). Būtent dėl duomenų saugumo Google visur ir visuomet rekomenduoja naudoti „https“ protokolą.

Kas yra Domeno vardas?

Domeno pavadinimas  tai yra svetaines adresas, kuriuo vartotojai gali pasiekti norima svetainę.

TLD – aukščiausio lygio domenai. Tai bendrieji domeno plėtiniai. Tai padeda suprasti kokia ir kas yra svetainė.

Jei galite pasirinkti naują domeną, pasirinkite tokį, kuris būtų trumpas ir lengvai įsimenamas.

Katalogai URL adresuose

Nors svarbu, kad URL būtų kuo trumpesni, taip pat rekomenduojama sugrupuoti susijusius URL svetainėje naudojant katalogus. Katalogai gali būti naudingi svetainėms, kuriose yra net 50 puslapių.

Pasirinkite trumpus katalogų pavadinimus, kad URL būtų kuo trumpesni.

Štai gero katalogo naudojimo pavyzdys:

geras pvz

 

ir čia yra NETINKAMO naudojimo pavyzdys:

 

blogas pvz

Parametrai URL adresuose

URL parametrai dažnai naudojami duomenims perduoti. Šie parametrai nepateikia konteksto lankytojams ar „Google“.

pvz: http:pavyzdys .com/?product=1234&utm

Toks URL adresas yra laikomas SEO nedraugišku.

Fragmentai URL

Fragmentai naudojami URL, kad būtų galima pereiti į konkrečią puslapio skiltį.

URL su fragmentu pavyzdys: https://www.pavyzdys.com/apie/komanda/#pardavimai

Šiame pavyzdyje # yra fragmentas, o pardavimai yra fragmento identifikatorius.

URL struktūros nustatymas

Nustatydami URL struktūrą svarbu nepamiršti šių dalykų

URL skiriamos didžiosios ir mažosios raidės, o tai reiškia, kad
https://example.com/url-a/  ir  https://example.com/url-A/  laikomi skirtingais URL. Laikykitės URL su mažosiomis raidėmis.

Kuriant nuorodas nesunku padaryti rašybos klaidą, dėl kurios indeksuojamos abi URL versijos. Tai pasikartojantis turinys ir jo reikėtų vengti.

Pasirinkite, ar kiekvieno URL pabaigoje naudosite /. Jei nuspręsite jį naudoti, įsitikinkite, kad URL, kurių pabaigoje nėra /, būtų peradresuojami 301 į URL variantą, kurio pabaigoje yra /. Ir atvirkščiai.

Ar naudoti plėtinį, ar ne?

Galite pasirinkti URL plėtinį, pvz., .php, .html arba .aspx. Tačiau rekomenduojama vengti plėtinių URL, nes kitaip:

  • Tai prailgina URL.
  • Tai sukelia daugiau rašybos klaidų, kai žmonės koreguoja URL tiesiogiai savo adreso juostoje.
  • Dėl to perkėlimas į kitą platformą tampa sudėtingesnis ir rizikingesnis, nes jums nereikia perkelti URL, nes jie nebūtinai keičiasi.

Gerų ir blogų URL pavyzdžiai

Štai gero URL pavyzdys:

iphone pvz

ir čia yra netinkamo URL pavyzdys:

seo pvz

URL yra netinkamas dėl to, kad adrese yra naudojamas ? parametras ir produkto kodas, kuris neturi paieškos sistemai aiškaus pavadinimo.

URL adresai

Potencialus lankytojas turėtų suvokti puslapio turinį tiesiog pažvelgęs į URL. Jie bus daug labiau linkę spustelėti „Google“ paieškos rezultatą su aprašomu ir skaitomu URL. Šiuo tikslu atminkite šiuos dalykus:

  • Raktiniai žodžiai URL: į URL įtraukite vieną ar du svarbius raktinius žodžius. Tai padeda paieškos varikliams ir lankytojams suprasti, ko jie gali tikėtis naudodami URL.
  • Ne užpildykite URL pilnų raktinių žodžių: jei URL užpildysite daug raktinių žodžių, pablogėja skaitomumas ir tai yra aiškus per didelio optimizavimo ženklas, todėl to nedarykite. Tai nesuteikia jokios pridėtinės vertės ir netgi gali pakenkti jūsų SEO našumui.
  • Venkite gramatikos URL:  Jie nesuteikia pridėtinės vertės URL; jie tik padaro URL mažiau skaitomą ir ilgesnį.

Laikykite URL trumpus

Lankytojai ir paieškos sistemos renkasi trumpus URL, todėl naudokite trumpus URL. Naudokite kuo mažiau katalogų, o jei galite naudoti tik vieną, darykite tai.

Tačiau trumpi URL yra technika, o ne tikslas. Jūsų tikslas yra skaitomi ir logiški URL.

Laikykite URL nuoseklius

Atskirkite žodžius URL naudodami brūkšnelius (-). Nors šiais laikais paieškos sistemos palaiko apatinius brūkšnius (_) kaip žodžių skyriklius, jūsų skaitytojų akys renkasi brūkšnelius.

Pasirinkite bendrą URL, kurį galima pakartotinai naudoti metai iš metų. Tikėtina, kad gausite nuorodas iš kitų svetainių į tą puslapį ir norėsite panaudoti autoritetą, kurį šios nuorodos kasmet perduoda.