URL reiškia angl (“Uniform Resource Locator”) nurodo šaltinio (pvz., Tinklalapio) vietą internete. URL aprašo dokumento ar puslapio vietą lankytojams ir paieškos sistemoms internete.
URL adresas – tai internetinio puslapio adresas (titulinio ar vidinio puslapio) kurio pagalba naršyklė gali jį surasti tarp kitų milijonų puslapių internete. Pvz. šio konkretaus vidinio puslapio URL yra https://easyseolab.lt/kas-yra-url-naudojimo-instrukcija/
Kur HTTP yra protokolas, easyseolab.lt yra domeno pavadinimas, o /kas-yra-url-adresas-optimizavimo-instrukcija/ yra vidinio puslapio adresas.
SEO draugiškas URL yra URL, kurie tinka tiek lankytojams, tiek paieškos sistemoms. URL paprastai apibūdina dokumento ar puslapio vietą lankytojams ir paieškos sistemoms. Gerai parinkti URL yra labai svarbūs geram SEO našumui. Kalbant apie URL, vadovaukitės šiais geriausios praktikos pavyzdžiais:
Aiškios URL struktūros nustatymas yra svarbus svetainės informacijos architektūrai, kuri, be kita ko, apibrėžia, kaip jūsų turinys pasiekiamas lankytojams ir paieškos sistemoms. Jis apibrėžia puslapių ryšius ir kokius URL bei katalogus naudoti.
Informacijos architektūra suteikia visiems aiškumo, kokius URL naudoti, ir verčia iš anksto galvoti apie savo URL.
Bet iš kokių pageidavimų galite pasirinkti? Norėdami atsakyti į šį klausimą, pažvelkime į URL struktūrą:
Paprastai URL prasideda „http arba https“ protokolais. S reiškia saugią svetainių versiją prasidedančią „https“ ir apsaugotą SSL protokolu (angl. “Secure Sockets Layer”). Būtent dėl duomenų saugumo Google visur ir visuomet rekomenduoja naudoti „https“ protokolą.
Domeno pavadinimas tai yra svetaines adresas, kuriuo vartotojai gali pasiekti norima svetainę.
TLD – aukščiausio lygio domenai. Tai bendrieji domeno plėtiniai. Tai padeda suprasti kokia ir kas yra svetainė.
Jei galite pasirinkti naują domeną, pasirinkite tokį, kuris būtų trumpas ir lengvai įsimenamas.
Nors svarbu, kad URL būtų kuo trumpesni, taip pat rekomenduojama sugrupuoti susijusius URL svetainėje naudojant katalogus. Katalogai gali būti naudingi svetainėms, kuriose yra net 50 puslapių.
Pasirinkite trumpus katalogų pavadinimus, kad URL būtų kuo trumpesni.
Štai gero katalogo naudojimo pavyzdys:
ir čia yra NETINKAMO naudojimo pavyzdys:
URL parametrai dažnai naudojami duomenims perduoti. Šie parametrai nepateikia konteksto lankytojams ar „Google“.
pvz: http:pavyzdys .com/?product=1234&utm
Toks URL adresas yra laikomas SEO nedraugišku.
Fragmentai naudojami URL, kad būtų galima pereiti į konkrečią puslapio skiltį.
URL su fragmentu pavyzdys: https://www.pavyzdys.com/apie/komanda/#pardavimai
Šiame pavyzdyje # yra fragmentas, o pardavimai yra fragmento identifikatorius.
Nustatydami URL struktūrą svarbu nepamiršti šių dalykų
URL skiriamos didžiosios ir mažosios raidės, o tai reiškia, kad
https://example.com/url-a/ ir https://example.com/url-A/ laikomi skirtingais URL. Laikykitės URL su mažosiomis raidėmis.
Kuriant nuorodas nesunku padaryti rašybos klaidą, dėl kurios indeksuojamos abi URL versijos. Tai pasikartojantis turinys ir jo reikėtų vengti.
Pasirinkite, ar kiekvieno URL pabaigoje naudosite /. Jei nuspręsite jį naudoti, įsitikinkite, kad URL, kurių pabaigoje nėra /, būtų peradresuojami 301 į URL variantą, kurio pabaigoje yra /. Ir atvirkščiai.
Galite pasirinkti URL plėtinį, pvz., .php, .html arba .aspx. Tačiau rekomenduojama vengti plėtinių URL, nes kitaip:
Štai gero URL pavyzdys:
ir čia yra netinkamo URL pavyzdys:
URL yra netinkamas dėl to, kad adrese yra naudojamas ? parametras ir produkto kodas, kuris neturi paieškos sistemai aiškaus pavadinimo.
Potencialus lankytojas turėtų suvokti puslapio turinį tiesiog pažvelgęs į URL. Jie bus daug labiau linkę spustelėti „Google“ paieškos rezultatą su aprašomu ir skaitomu URL. Šiuo tikslu atminkite šiuos dalykus:
Lankytojai ir paieškos sistemos renkasi trumpus URL, todėl naudokite trumpus URL. Naudokite kuo mažiau katalogų, o jei galite naudoti tik vieną, darykite tai.
Tačiau trumpi URL yra technika, o ne tikslas. Jūsų tikslas yra skaitomi ir logiški URL.
Atskirkite žodžius URL naudodami brūkšnelius (-). Nors šiais laikais paieškos sistemos palaiko apatinius brūkšnius (_) kaip žodžių skyriklius, jūsų skaitytojų akys renkasi brūkšnelius.
Pasirinkite bendrą URL, kurį galima pakartotinai naudoti metai iš metų. Tikėtina, kad gausite nuorodas iš kitų svetainių į tą puslapį ir norėsite panaudoti autoritetą, kurį šios nuorodos kasmet perduoda.