Antraštė yra trumpa frazė, nusakanti, kas yra tolesniame teksto skyriuje.
Yra šeši „svarbumo lygiai“ nuo svarbiausios H1 antraštės iki mažiausiai svarbios H6 antraštės.
Antraštė yra HTML žymė, kurios pagrindinė funkcija yra sukurti aiškią puslapio struktūrą. HTML kode tai yra žymima kaip <h1> arba <h2> ir taip toliau.
Antraštės yra frazės skyriaus pradžioje, kurios paaiškina skaitytojui apie ką kalbama. Antraštės lygis turėtų būti pagrįstas tuo, ar idėja yra pagrindinė, ar papunkčiui . Tai padeda lankytojams greitai nuskaityti puslapį ir suprasti puslapio struktūrą ir apie ką jis susijęs.
Antraštės yra šešių lygių: nuo H1 iki H6, iš kurių dažniausiai naudojamos antraštės H1, H2 ir H3.
H1 yra svarbiausia puslapio antraštė, ji yra aukščiausio lygio žyma, kuri konkrečiai pasako apie ką puslapis yra o H2–H6 antraštės vadinamos „paantraštėmis“, jos gali būti panaudotos net kelis kartus, tai padeda tekstą suskirstyti į skyrius.
Visų pirma, nepainiokite antraštės <h1> žymų su skyriumi <head>. Antra, antraštės žymos dažnai neteisingai naudojamos antraštėms nurodyti.
Iš tikrųjų jie gali būti naudojami dokumento ar skyriaus antraštei apibrėžti. Tai reiškia, kad juos galima apvynioti aplink navigacines priemones arba antraštes. Jų naudojimas yra neprivalomas. Štai pavyzdys:
Antraštės naudingos tiek lankytojams, tiek paieškos sistemoms:
Lankytojai naudoja antraštes norėdami greitai nuskaityti puslapį ir nustatyti, ar jis jiems atrodo tinkamas. Be to, regos negalią turintys lankytojai naršydami internete naudojasi ekrano skaitytuvais. Ekrano skaitytuvai remiasi antraštėmis, kad „suprastų“ tinklalapius ir padėtų vartotojams naršyti.
Paieškos sistemos naudoja antraštes, kad suprastų puslapio struktūrą ir kokias temas jis apima. Nors tik nedidelis veiksnys paieškos sistemų reitingavimo algoritmuose, įskaitant raktinius žodžius antraštėse, prisideda prie geresnio SEO našumo.
Antraštės turi būti logiškai išdėstytos puslapyje. Puslapis prasideda H1 antrašte, po kurios seka H2 antraštė ir, jei reikia kito poskyrio, po jos gali būti H3 antraštė.
Nepraleiskite struktūros lygio. Pavyzdžiui, naudojant H1 neperšokite į H3 ir nepraleiskite H2 antraštės.
Štai geras teisingo antraštės naudojimo pavyzdys:
Kuo toliau einate su antraštėmis, tuo mažesnės antraštės turėtų tapti. H1 antraštė turi būti didžiausia puslapio antraštė. H2 antraštė yra šiek tiek mažesnė nei H1, o H3 antraštė yra mažesnė nei tada H2 antraštė ir pan.
H1 antraštė turėtų būti labai konkrečiai susijusi su puslapio turiniu, o puslapyje turi būti tik viena H1 antraštė.
Nedėkite H1 antraštės aplink vaizdą, nes paieškos sistemos vaizdų nesupranta taip gerai, kaip tekstą. Paieškos sistemos, gali ne suprasti apie ką yra puslapis.
Reikėtų nepersistengti su H1 antraštės ilgiu. Rekomenduojama laikytis ne daugiau kaip 60 simbolių, panašių į pavadinimo atributą. Kalbant apie minimalų ilgį, jis turi būti pakankamai ilgas, kad būtų prasmingas. Mūsų patirtis rodo, kad tai padeda pasiekti bent 4 simbolius.
Jei neapibrėžti puslapio pavadinimo arba paieškos varikliai nerado jūsų pavadinimo pakankamai aktualiu, puslapio paieškos variklio rezultate – jo fragmente – puslapio antraštė H1 gali būti rodoma kaip pavadinimas.
Paantraštės H2–H6 naudojamos tolimesnei turinio struktūrai.Daugeliui puslapių naudinga turėti bent vieną H2 antraštę Naudoti H2–H6 paantraštes, rėikėtų ten kur prasminga, ir reikėtų nepamiršti nepraleisti antraščių lygių.
Taip! Net ir šiandien antraštės vaidina svarbų vaidmenį perduodant paieškos sistemoms
Taip, jie gali. Tačiau atminkite, kad visada pasirinkite H1 antraštę, kuri labiausiai tinka jūsų lankytojams.
Viename puslapyje rekomenduojama naudoti tik vieną H1 antraštę. Su HTML5 buvo įvestos kelios H1 antraštės viename puslapyje, tačiau naršyklės šios praktikos nepritaikė. Nuo HTML5.1 nepalaikomos kelios H1 antraštės.