Meta aprašymas (Meta Description) – trumpas svetainės aprašymas keliais sakiniais, kuris yra matomas paieškos rezultatuose ir apibūdina puslapio turinį.
Rašydami meta aprašymus atminkite šiuos dalykus:
Laikykite jo ilgį nuo 430 iki 920 pikselių (atitinkamai ± 70 ir 155 simboliai su tarpais).
Įsitikinkite, kad meta aprašymas yra lengvai skaitomas ir jame yra atitinkamų raktinių žodžių.
Apsaugokite nuo pasikartojančio turinio problemų, padarydami kiekvieno indeksuojamo puslapio meta aprašymas unikalų.
Meta aprašymas – trumpas svetainės aprašymas keliais sakiniais, kuris yra matomas paieškos rezultatuose ir apibūdina konkretaus puslapio turinį. Meta aprašymas vaidina svarbų vaidmenį paieškos sistemų rinkodaroje ir nusipelno jūsų dėmesio.
Meta aprašymas yra meta žymų šeimos dalis. Tai yra HTML elementai, kurie apibrėžiami puslapio skiltyje, kad padėtų naršyklėms ir paieškos sistemoms nurodyti, kaip elgtis puslapyje.
Pagrindiniame “EASYSEO” puslapyje „Google“ rodo tokį meta aprašą:
Ilgis
Kai kalbama apie meta apibūdinimo ilgį, naudokite šias taisykles:
Be tinkamo ilgio, puikus meta aprašymas turi tokias savybės:
Dėl savo aktualumo SEO meta aprašas kartais dar vadinamas „seo aprašymu“. Kad būtų lengviau, kai nurodysime meta aprašymo elementą, pavadinsime jį meta aprašymu.
Į ką reikia atsižvelgti, norint parašyti puiku metą aprašą?
Pavyzdys: Iphone 14 Pro meta aprašymas
Skaitomumas: puikiai apgalvoti raktiniai žodžiai, kurie buvo panaudoti meta aprašyme ir yra tinkamas paieškos užklausai
Pranešimo pristatymas: meta apraše yra raginimas veikti, būtent: „Pirkite internetu arba apsilankykite Apple parduotuvėje šiandien“.
Ilgis: Aprašymas nėra nei per ilgas nei per trumpas.
Meta aprašymas turėtų būti parašytas atsižvelgiant į vartotoją. Vartotojui meta aprašymas yra lemiamas veiksnys, ar jis norės užeiti į svetainę.
Venkite:
Kiekviename svetainės puslapyje turi būti atitinkamas meta aprašymas, nurodantis, ko žmonės gali tikėtis puslapyje. Paieškos sistemos dažnai nepaiso nereikšmingo meta aprašymo ir sugalvoja savo aprašymą. Tačiau galite padaryti viską, kad to išvengtumėte, nustatydami atitinkamą meta aprašą.
Kad tai padarytumėte, svarbu, kad kiekviename puslapyje žinotumėte svarbiausius raktinius žodžius. Tada galite pateikti užklausą pagal šiuos raktinius žodžius ir pamatyti, ar jūsų rankiniu būdu sukurtas meta aprašas naudojamas, ar ne. Jei jis nenaudojamas, turite iš naujo pakeisti meta aprašą.
Lankytojams reikia paskatinimo, kad jie susidomėtų. Dažnai tai taip paprasta, kaip paprašyti jų imtis veiksmų. Svetainėse tai dažniausiai daroma naudojant optimizuotą tekstą ir mygtukus, kurie išsiskiria ir pateikia pranešimą, įtakojantį lankytoją pirkti prekę, išsiųsti el. laišką arba palikti savo telefono numerį.
Kaip ir pavadinimo žymoje, meta aprašo ilgis taip pat nėra tobulas. Tam įtakos turi tie patys parametrai: yra skirtingos paieškos sistemos, skirtingos operacinės sistemos ir skirtingi įrenginiai. Ir jei jūsų meta aprašymas nėra per ilgas ar per trumpas, vis tiek nėra garantijos, kad paieškos sistemos jį parodys.
Nepriklausomai nuo paieškos variklio, kiekviename SERP yra ribota vieta meta aprašymui. Paieškos sistemos Bing, Yahoo ir DuckDuckGo pataria naudoti maksimalų simbolių skaičių. Tačiau „Google“ pataria naudoti maksimalų pikselių skaičių. Tai prasminga, nes tai tikslesnė nei simboliai. Pavyzdžiui, atsižvelgiama į tai, kad simbolis, pvz., „P“, užima daug daugiau vietos nei „l“.
„Google“ SERP rezultato didžiausias plotis yra 600 pikselių. Rezultatas užima keturias eilutes paieškos variklio sąraše, taigi teoriškai turite 2400 pikselių vietos. Atsižvelgiant į raktinių žodžių paryškinimą, tai, kad Google retai (jei iš viso) leidžia mums naudoti šiuos 2 400 pikselių ir tam tikrą paklaidą, rekomenduojame laikytis maksimalaus 920 pikselių ilgio. Paprastai tai reiškia 155 simbolius.
Svarbu, jog , meta aprašai būtų ne per trumpi! Tokiu atveju „Google“ gali pateikti savo aprašymą. Kad to išvengtumėte, meta aprašymo žyma turi būti yra bent 70 simbolių arba 430 pikselių ilgio.
Apibendrinant: „Google“ meta aprašymo ilgis
„Bing“, „Yahoo“ ir „DuckDuckGo“ neturi skirtingų taisyklių kiekvienam įrenginiui dėl didžiausio meta aprašo ilgio.
Bing pataria naudoti maksimalų 160 simbolių meta aprašo ilgį. Mūsų pačių atliktas tyrimas parodė, kad meta aprašai su 160 ar daugiau simbolių „Bing“ dažnai išjungiami, todėl patariame ne daugiau kaip 155 simbolius, kai optimizuojate būtent „Bing“.
Mūsų patarimas dėl minimalaus „Bing“ simbolių skaičiaus yra: 70 simbolių.
„Yahoo“ neteikia daug patarimų savo žinyno skiltyje (atsidaro naujame skirtuke) apie mažiausią ir didžiausią meta aprašo ilgį. Mūsų pačių tyrimai parodė, kad „Yahoo SERP“ leidžia pasiekti maksimalų 553 pikselių plotį. Kadangi meta aprašas susideda iš dviejų eilučių, tai apytiksliai reiškia 160 simbolių. Tačiau nematėme, kad būtų naudojamas visas plotis, taip pat nematėme meta aprašų su tiek daug simbolių. Praktiškai nemaža dalis meta aprašų žymų, ilgesnių nei 150 simbolių, yra sutrumpintos, todėl patariame laikytis ne daugiau kaip 150 simbolių.
Nors „DuckDuckGo“ nėra labai informatyvus apie jų patarimus, kaip optimizuoti puslapius paieškos varikliui, mūsų tyrimai parodė, kad laikydamiesi daugiausiai 155 simbolių turėtumėte būti saugūs. Mūsų patarimas dėl minimalaus DuckDuckGo simbolių skaičiaus yra: 70 simbolių.
Kad paieškos sistemos ir vartotojai galėtų atskirti puslapius, labai svarbu, kad kiekvienas indeksuojamas puslapis turėtų unikalų meta aprašą. Ir paieškos sistemos, ir vartotojai gali manyti, kad puslapiai yra vienas kito dublikatai, jei juose yra tas pats meta aprašymas. Paieškos sistemoms pasikartojantys meta aprašai yra signalas, kad šie puslapiai gali būti pasikartojantys, todėl neturėtų būti įtraukti į paieškos rezultatus.
Meta description unikalumą arba dublikatus galima patikrinti su tokiais audito įrankiais kaip Screaming frog arba Website Auditor.
Meta aprašymas iš esmės yra jūsų pardavimo pasiūlymas. Jums reikia, kad jis būtų puikus. Meta aprašymai vaidina svarbų vaidmenį lankytojui sprendžiant, kurį rezultatą spustelėti.
Nors nėra tiesioginio ryšio tarp puikių meta aprašų ir aukštesnių reitingų, meta aprašai vaidina labai svarbų vaidmenį optimizuojant paieškos sistemoms:
Kalbant apie meta aprašymus, paieškos sistemų ir vartotojų interesai labai sutampa. Jei parašyti meta aprašai gerai veikia vartotojus, paieškos sistemos optimizavimo požiūriu nauda yra natūrali.
Meta aprašymai turi didelę įtaką įrašo paspaudimų rodikliams (CTR – žmonių, spustelėjusių jūsų įrašą, procentas). Meta aprašymas iš esmės yra jūsų pardavimo pasiūlymas, palyginamas su skelbimų aprašymais „Google Ads“.
Kai trūksta meta aprašo, jis per ilgas arba per trumpas, paieškos sistemos gali sukurti savo aprašą. Dažnai tai nėra optimalu, nes norite, kad ji atrodytų kuo geriau, kad priviliotų žmones apsilankyti jūsų svetainėje.
Norint pritraukti srautą iš socialinės žiniasklaidos, labai svarbu naudoti socialinės žiniasklaidos žymėjimą, pvz., „Facebook“ atvirą grafiką ir „Twitter“ korteles. Šis žymėjimas naudojamas informacijai, tokiai kaip pavadinimas, aprašymas ir vaizdai, kurie turėtų būti rodomi socialinėje žiniasklaidoje, gauti. Kruopščiai pasirenkant, ką socialinių tinklų platformos rodo, kai jūsų puslapis bendrinamas, pritraukia daugiau lankytojų.
Jei trūksta socialinės žiniasklaidos žymėjimo, meta aprašas dažnai naudojamas kaip atsarginis variantas. Taigi, jei negalite naudoti socialinės žiniasklaidos žymėjimo, puikus meta aprašymas padeda pritraukti srautą iš socialinės žiniasklaidos.
Paieškos sistemos bando indeksuoti visą žiniatinklį, įskaitant PDF failus. Kai paieškos sistemos rodo jūsų PDF failus paieškos rezultatų puslapiuose, norite, kad jie parodytų viliojantį meta aprašą.
Idealaus meta aprašo ilgio nėra, tačiau paprastai šie ilgiai veikia labai gerai:
Daugeliu atvejų šie ilgiai galioja daugeliui „Google“* įrenginių.
*: Tačiau šie ilgiai negarantuoja, kad paieškos sistemos parodys jūsų meta aprašą. Galų gale, tai priklauso nuo paieškos sistemų, bet jūs galite tai paveikti taikydami geriausią metų aprašų rašymo praktiką.
Taip, tačiau yra priežastis, kodėl juos matote retai: paieškos sistemoms jie nepatinka. Venkite prikimšti meta aprašų specialiais simboliais, tokiais kaip žvaigždutės (☆), autorių teisių simbolis (©), registruoto prekės ženklo piktograma (®) ar prekės ženklas (™) ir pan.
Tai priklauso. Tobulame pasaulyje kiekvienas jūsų svetainės puslapis turi rankiniu būdu sukurtą meta aprašą. Svetainei su šimtu puslapių tai nėra problema, tačiau el. prekybos svetainėms su tūkstančiais puslapių tai yra darbas visą darbo dieną, o šios didžiulės investicijos grąža naudojant sugeneruotus meta aprašymus yra labai neaiški.
Apibrėžkite rankinius meta aprašymus, kur galite juos tikrai suskaičiuoti. Nustatykite, kurie puslapiai jums yra svarbiausi, ir apibrėžkite jiems rankinį meta aprašą. Čia naudingi kriterijai: galimos pajamos, galimas natūralus srautas, šių puslapių gyvybiškai svarbios svetainės laipsnis (pagrindinis puslapis, produktų kategorijos puslapis, pagrindiniai puslapiai ir kt.).
Meta aprašymai dažnai automatiškai generuojami produktų puslapiams ir tinklaraščių archyvo puslapiams (kategorija, autorius, žymos, data) ir pan. Būtinai parašykite gerą šabloną, kuris atitinka bendrąsias gaires.
Pro patarimas:
Daugeliu atvejų galioja Pareto principas: 20 % puslapių sudaro 80 % organinio srauto.
Tikėtina, kad paieškos sistemos dar neapsilankė jūsų puslapyje, nes pakeitėte meta aprašą. Paieškos sistemoms reikia šiek tiek laiko dar kartą apsilankyti jūsų puslapyje ir apdoroti visus pakeitimus.
Įdomu, kiek tai užtruks? Tai skiriasi kiekviename puslapyje. Autoritetinguose ir dažnai atnaujinamuose puslapiuose lankomasi dažniau nei mažiau autoritetinguose ir rečiau atnaujinamuose puslapiuose. Paieškos sistemos naują meta aprašą gali atpažinti per 2 minutes, tačiau tai gali užtrukti kelias dienas ar net ilgiau nei savaitę.
Tai galima padaryti įvedus į naršyklę komandą: cache:jūsųURL.lt
Pvz. norime sužinoti, kada paskutinį kartą Google robotas matė vidinį puslapį https://easyseolab.lt/nuotolinis-easyseo-kursas-pradedantiesiems/
Suvedame į paiešką cache:https://easyseolab.lt/nuotolinis-easyseo-kursas-pradedantiesiems/ ir matome datą ir laiką
Taip, jie tikrai gali. Yahoo! Katalogas gali būti jų atsarginių planų dalis, kai jie mano, kad meta aprašymas netinkamas. Jei to nenorite arba nesate patenkinti Yahoo katalogo aprašymu, savo skiltyje <HEAD> galite nustatyti toliau nurodytas žymas: